Cranberry sen neymişsin böyle!

Dün AVM'de gezerken hadi bir Malatya Pazarı'na uğrayayım da kuru erik alayım dedim. Girdim içeri ordaki bayana kuru erik vermesini söyledim. Biraz bakındıktan sonra Cranberry'i gördüm. Üzümün kırmızı hali gibi birşeydi. Merak ettim tadını atıştırmalık olarak yerim ben bunu dedim bir yarım kilo da Cranberry aldım. Eve geldikten sonra bilgisayarı açtım ve araştırmaya başladım bu nasıl birşey nerden gelmiş neye iyi gelir diye. Diğer adı Turna Yemişiymiş. Kuzey Amerika ve Avrupa turna bataklığı ve ormanların yerlisi ağır büyüyen bir çalıymış ve 2000′ li yıllarda Türkiye’ de de Rize, Trabzon ve Samsun’ da yetiştirilmesine başlanmış. Karadeniz Bölgesi'nde turna yemişine Likarba deniyormuş. Faydalarını öğrenince şaşırdım ve iyi ki almışım dedim. Hadi faydalarını öğrenelim. :)



Turna Yemişinin Faydaları

Antioksidan olarak bilinen fenolik maddelerce zengin olan turna yemişi bakterilere karşı vücudu korur.
Turna yemişi kan şekerini düşürür.
İdrar yolları enfeksiyonlarını giderir.
Bazı kanser türlerine, yaşlanmaya, kalp ve ülsere karşı koyar.
İdrar söktürücüdür.
Yatak ıslatmayı ve mesane kasılmasını, ishali giderir.
Gut hastalığını, böbrek ve romatizmayı, yorgunluğu geçirir.
Ağız içi iltihaplarını iyileştirir, mide ve on iki parmak bağırsak ülserlerini iyi eder, damar sertliğini ve boğaz yanmasını önlemektedir.
Bol miktarda omega-3 vardır.
Beyin hücrelerindeki hasarı önler, felç riskini de azaltır.

Turna Yemişinin 100gr içeriği;

Su % : 88
Kalori (Kcal) : 46
Karbonhidrat (g) : 11
Protein (g.) : 0.4
Yağ (g.) : 0.7
Ham Lif (g) : 1.4
Sodyum (mg) : 2.0
Potasyum (mg) : 67.0
Magnezyum (mg) : 4.5
A vitamini : 40 IU
B1 Thiamin : 2.1
B2 Riboflavin : 1.2
Niasin : 0.6
C Vitamini (mg) : 11.0
Kalsiyum (mg) : 7.0
Fosfor (mg) : 6.0


Kilosu : 33TL

3 yorum:

  1. ben bunun kurusunu A101 marketlerinden alıyorum çok severek kullandığım bir kuru meyvedir.

    YanıtlaSil
  2. seker surubuna bulayip satildigindan zararli taraflari daha fazladir diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bu degerler yas/taze meyvenin besin degerleri, kurusunun kalorisi 300 kcal'in ustunde su degeri %14-15 civaridir ve 100 graminda 65 gram seker ihtiva eder.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...