Alkali Diyet Rehberim

Alkali Diyete 2 hafta önce başladım. Gerçekten hayatımı değiştirdi ve kilo vermemi sağladı diyebilirim. Tam olarak uygulayamasam da yazanları yerine getirmeye çalışıyorum. Alkali diyet maceram öncelikle 'alkalik su'yu içmemle başladı. Suyun içine yeşillik tozu, limon ve karbonat katarak suyu oldugu pH'tan daha yükseğe çıkarıp içtim. Psikolojik olarak zayıflamaya odakladım kendimi ve durmuş olan kilomu tekrar harekete geçirdim, kilo vermeye başladım. 21.07.2013 ten beri gerçekten dikkat ederek diyet yapıyorum ve 4 kilo 800 gr verdim. Özellikle alkali diyetin etkisi çok büyük bunda. Tereddütte iseniz kesinlikle düşünmeyin bile!!

İşte alkali diyeti yapmak isteyenler için rehber niteliğindeki tanıtıcı yazım...




ALKALİ DİYET

Amacımız, asit yapan yiyecekleri azaltıp, alkali yapan yiyecekleri artırmaktır. Tabağımızda %80 alkali, %20 asit yiyecekler olmalıdır. Asitli besin tükettiğimiz öğünlerde bu miktarın dört katı kadar alkali besin tüketmeliyiz. Bunu uygulamak aslında çok kolaydır.
Diyelim ki 100 gr. biftek yedik; bifteğin yanında yiyeceğimiz 400 gr. yeşil salata, etin günahlarını silecektir.

Kalori hesaplarını, gramları, protein diyetlerini, düşük yağ diyetlerini, kibrit kutusu hesaplarını unutalım, ne kadar asit yüklüyüzi ne kadar alkali, buna odaklanalım...





ALKALİK SU


Alkali su sizi asitli bir vücuttan korur ve sağlıklı bir şekilde zayıflamanızı sağlar. Kolanın pH'ına bakarsak (2.8) ne kadar pH'ı yüksek su içersek, o kadar sağlıklı oluruz. Kimse bize kolanın sağlıklı olduğunu söyleyemez çünkü. Alkali su içerek vücut asit yükünün azaldığını görür ve metabolizmayı enerji için yağları kullanmaya yönlendirir, böylece daha kolay kilo kaybedilir.

Alkali su, 20 kilo başına 1 litre olmak üzere tüketilmelidir. Günlük ihtiyaç 2.5-4 litre arasıdır.
Eczaneden gidip alacağınız 'ingiliz karbonatı' suyunuzu alkali yapmaya yetecektir. 1 litre suyun içine yarım çay kaşığı karbonatı attığınız zaman suyun pH'ını 8 ve daha yukarı alkali değerlere çıkarabiliriz. Karbonat, kimyasal olarak yüksek alkali değerdeolan bir maddedir. Karbonat, elma sirkesi, veya limon ekleyerek suyunuzu alkali yapabilirsiniz ve yağ yakımınızı artırabilirsiniz.




Alkali Su İçmenin 12 Altın Kuralı;

Suyun yemeklerle içilmemesi gerekir.
Her 20 kiloya 1 lt. su içilmesi gerekir.
Sabah kalkınca ilk iş, akşam yatmadan önce son iş olarakbirer bardak alkali su içilmeli.
Suyun 2 saatte bir içilmesi tavsiye edilir.
Suyun öğün aralarında içilmesi gerekir.
Yemeklerden yarım saat önce ve yemekten 2 saat sonra su içilmelidir.
Özellikle yemekten yarım saat önce içilen 1 bardak alkali su acıkmayı azaltır.
Pratik olmak için yanımızda karbonat taşıyıp suya ekleyebiliriz.
Limonlu veya elma sirkeli suyu açken içmek mideyi daha çok kazındırır. Bunları yemek sonrasında tüketmek daha uygundur.
Suyu soğuk içmek yerine oda sıcaklığında içmek daha uygundur.
Egzersizde, 1 saatte vücudun %2lik suyunu terle kaybederiz. Saat başına 1 lt. alkali su içerek kaybettiğimiz suyu yerine koymalıyız.
Sağlıklı olmak ve kilo vermek istiyorsak günlük 3-4 lt. alkali su içmeliyiz.





SUSUZLUK ACIKTIRIR!


Susuzluk sinyallerini, açlık olarak agılayıp fazladan yemek yiyebiliriz. Hafif bir susuzluk metabolizmayı hemen yavaşlatır. Beyindeki susuzluk ve açlık merkezi birbirine çok yakındır, sinyaller karışabilir. Bu yüzden karnımızın acıktığını düşünüyorsak öncelikle alkali su içmeliyiz.


Notlar:
Sofra tuzu yerine Deniz tuzu veya Himalaya tuzu kullanılmalıdır.




Omega 3 ve omega 6 yağı almalıyız.
Zeytinyağı pişirme yağı olarak kullanılmalıdır. Ayçiçek ve mısır yağı kullanılmamalıdır.
Avokado yağı: Avokadonun sadece %2si şekerdir, %80i tekli doymamış yağ, %15i ise proteindir. Avokadodaki tekli doymamış yağlar depolanmaz aksine enerji oluşumu için kullanılırlar. Bu yüzden avokadoyu sıklıkla tüketebiliriz.






Hindistancevizi Yağı: Hindistancevizi yağı depolanmaz. Aksine metabolizmayı hızlandırır. Bitkisel kökenli kısa ve orta zincirli yağlar vücut için süper hızlı enerji kaynaklarıdır. Özellikle egzersizde bu yağlar derhal enerjiye çevrilir, hemen yakılırlar. Bu yüzden hindistancevizi yağ, hurma gibi kolay enerjiye çevrilen, depolanmayan besinler sporcular arasında çok yaygındır.



Et ve tavuk tüketiyorsak tabağımızın 3/4ünü sebze veya salata oluşturmalıdır.
Alkol asidiktir, alkali diyette alkole yer yoktur.
Serbest dolaşan, organik yumurtalar tüketilmelidir. Yumurta beyazı ideal protein kaynagıdır. Sarısı ise bir miktar araşidonik asit üretimine sebep olur.




Alkali pH Damlaları




Alkali olmak için en pratik ve etkili yoldur. Küçük damlalıklı şişelerle eczanede satılır. İçlerinde çoğunlukla alkali mineraller olur. İçme suyunun pH'ını 8 ve üzeri alkali değerde yapar. Kalorisizdir. Suyun tadını değiştirmez.

KAHVALTI


Aşağıdaki seçenekler arasından doyana kadar yemek serbesttir:

Lor peyniri
Salatalık ve diğer yeşillikler (Limon ve soğuk sıkım zeytinyağı ekleyerek gün içinde sarı ve kırmızı sebzeleri tüketmek serbesttir.)
Siyah tuzsuz zeytin
4 yumurta beyazı ve 1 sarısı ile omlet veya haşlama
Az miktarda tereyağı
Keçi, koyun peyniri türleri
Bir avokado, limonla (mayonez veya başka sos kullanılmamalı)
İki dilim glütensiz ekmek
Az miktarda üzün pekmezi ve tahin
Yeşil çay ve bitki çayları
Badem sütü
Haftada birer gün ceviz ve fındık da kahvaltıya eklenmelidir.


ÖĞLEN

*Kahvaltı bittikten 2 saat sonrai 1 adet kafeinsiz, şekersiz kahve, üzerine 1 bardak alkali su içilmelidir.

*Öğlen alternatifleri çok geniş tutulmuştur. Aşağıdakiler doyana kadar serbesttir.

*Yemekten 20 dk önce 1 bardak alkali su içilmelidir.


Her türlü çiğ sebze, salata
Haşlama, buharda pişmiş tüm sebzeler
Tüm çorbalar
Her çeşit zeytinyağlı sebze yemeği
Baklagillerin hepsi
Balık türevlerinin hepsi
Izgara tavuk/hindi eti
Salatalar(sos olarak sadece limon, zeytinyağı ve elma sirkesi)
Kahverengi kabuklu pirinç pilavı
Glütensiz undan makarna, pizza


*Yemeklere bolca kırmızı biber ekilmeli,

*Kızarmış besinler tüketilmemeli(sebze bile olsa)

*Mikrodalgada pişmiş, ısıtılmış besinler tüketilmemeli

GEÇ ÖĞLEDEN SONRA

Öğle yemeğinden 1 saat sonra 2 bardak yeşil çay içilmeli.
Öğle yemeğinden 2 saat sonra 1 bardak alkali suya 1 tatlı kaşığı tarçın konarak içilmeli.


-
Bu esnada küçük günahlar serbest:
1 porsiyon tatlı, 2 meyve ya da 2 parça çok koyu çikolata


SPOR SAATİNDE

Akşam yemeğinden önce spor yapılacaksa;

3 yemek kaşığı hindistancevizi sütü


ya da iki adet hurma


ya da iki adet kuru incir

Spor boyunca 1 litre alkali su
Spor sonrası protein içeceği içmek istenirse, akşam yemeğinde ya protein alınmamalı ya da yanında içilen sebze suyu miktarı artırılmalıdır.
Sporcu proteini ile yeşillik tozu alkali suyla içilmeli.



AKŞAM


*Öğle yemeğinden en az 4 saat sonra akşam yemeği yenmelidir.


*Akşam yemeği, olabilecek en erken saatte yenmelidir. 18:00 idealdir, 20:00 sınırdır.


*Sadece sebze ve protein tüketilmelidir.


*Yemekten 20 dk önce 1 bardak alkali su içilmeli.

İzin Verilenler:

Her türlü sebze. Beyaz, yeşil ve morlar serbesttir. Sarı ve kırmızı sebzeler tüketilmemelidir.
Sebzenin büyük kısmı çiğ olmalı.
Protein olarak haşlanmış ve ızgara somon balığı ve diğer balık türevleri(kabuklular hariç)
Hindi eti, tavuk göğüs eti, dana ve kuzu eti, dana ciğeri, kelle-paça, pastırma
Yenilen protein miktarının 4 katı kadar çiğ sebze yenmelidir.
Yeterince çiğ sebze tüketilmezse sebze suyu hazırlanmalı.
Kırmızı et her yendiğinde sebze desteği normalden daha fazla alınmalı.
Akşam yemeği lokmaları en az 15 kez çiğnenerek yutulmalı.
Yemekle beraber su dahil alkol, ayran, meyve suyu, soda vb hiçbir sıvı içilmemeli. Sadece şekersiz bitki çayı serbesttir.
Yemekten 2 saat sonra 1 bardak suya 1 yemek kaşığı limon veya doğal elma sirkesi eklenerek içilmeli. Sindirimi rahatlatır.
Gece boyunca şekersiz bitki çayları serbesttir.
Televizyon karşısında atıştırmak için bolca limonlu salatalık yiyebilirsiniz.
Çok acıkırsanız haşlanmış brokoli veya karnabahar, bol limonlu ve soğuk sıkım zeytinyağı serbesttir.
Mide kazınırsa yatmadan hemen önce bile olsa 1 katı yumurta yenebilir.
Yatmadan önce bir bardak alkali su içilmeli.


Sizde Alkali Olmaya Hazır mısınız? :)

8 yorum:

  1. BU BİKOARBONAT MİDEMİZDEKİ ASİT SEVİYESİNİ DÜŞÜRDÜGÜ SÖYLENİYOR TAMAM DA MİDEMİZDEKİ ASİT SEVİYESİNİN FAYDASI ŞUDUR YEDİGİMİZ GIDALARDAKİ PARAZİTLERİ ÖLDÜRÜR YE YİYECEKLERİN SİNDİRİMİ İCİN ONLARI PARÇALAR VE GEREKSİZ TOKSİNLERİ YAG HALİNE CEVİRİR Kİ KANIMIZA KARIŞMASIN DİYE ŞİMDİ KARBONATLI SU İÇER İSEK MİDEMİZDEKİ ASİT YOK OLMUŞ OLUR VE PARAZİTLER KANIMIZA KARIŞIZ ORGANLARIMIZA YERLEŞİR YAGLANMA OLMAZ İSE DİREK OLARAK ORGANLARIMIZA GİRECEK PARAZİTLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. such a genius

      Sil
    2. Günlük yediğimiz şeyler genellikle asitli olduğu ve midedeki asit seviyesini yükselttiği için alkalik besinleri tüketerek ancak midedeki asit seviyesini dengeleyebiliriz

      Sil
  2. Merhaba.. Bu diyeti açıkcası yeni öğrendim ve uygulamak istiyorum. Diyeti ne kadar süre yaptınız ve sonuç ne oldu acaba..

    YanıtlaSil
  3. İyi günler. Ben de denemeye değer olduğunu düşünüyorum. Ayrıca omega 3 yönünden zengin olan Möller's gibi balık yağlarının da metabolizmayı Omega 3'le güçlendirdiğini duydum. Deneyen bir arkadaşımız var mı? Bana yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar bende alkali beslenmeye göre yaşamak istiyorum. Ne kadar sürede ne kadar sonuç alabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  5. Ben siparişi öğle aralarında aldım ve aldığımda akşam kullanmaya başladım bi zararı olurmu acillll cevapppp

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...